Halaman

Wednesday, January 25, 2012

MRSM KUALA KUBU BHARU

Alhamdulillah , dapat jugak aku masuk asrama . Masa Form 1 aku ada mintak jugak asrama ni tapi nak buat macam mana , takde rezeki . Mungkin ada hikmah disebalik apa berlaku . Kalau aku pegi asrama dulu , tidak mungkin aku dapat experience macam sekarang ni . Penuh dengan kawan kawan yang lawak , tak lawak , sporting , periang , sosial dan berpotensi dalam apa jua bidang . Aku juga telah berjaya menggapai impian aku dari kecil untuk jadi kapten sekolah dalam acara bola sepak tahun lalu namun aku sedikit terkilan dengan prestasi aku yang aku rasa hambar . Jika diberi peluang aku harap aku dapat melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan dengan sebaik mungkin . Menjadi seorang yang aktif bersukan bukannya mudah kerana aku mesti seimbangkan antara sukan tuh . contohnya bola sepak memerlukan kekerasan badan manakala badminton memerlukan kelentikan badan  dan sukan sukan lain ada cara tersendiri untuk dimainkan . Bila difikir fikirkan balik aku rasa bertuah kerana dikurniakan kekuatan oleh Allah SWT untuk buat semua ni  . Kalau ditakdirkan aku tak boleh main bola . memang  aku membesar jelah sampai besar mana pon aku tak tau . Di JESS juga aku jumpa ramai kawan yang sentiasa bersama aku di saat kesukaran untuk belajar dan kegembiraan untuk belajar . Aku juga jumpa rakan rakan yang boleh memahami aku dan aku jumpa ramai rakan yang boleh aku fahami . Kerana mereka juga lah aku terus belajar untuk menggapai impian aku . 
Beralih angin ke alam persekolahan yang baru ini membuatkan aku rasa kekok untuk bersosial kerana aku akan menemui rakan baru , wajah baru dan persekitaran baru yang mungkin belom pernah aku temui di JESS . Aku berharap dengan penghijrahan aku ni boleh membuatkan potensi aku dicungkilkan ladi ke tahap yang paling maksima supaya aku dapat mencurahkan bakti untuk agama , bangsa dan negara . 

Sekian Assalamu'alaikum .

No comments: